Freeletics Pro

Előfizettem a Freeletics alkalmazásra, ami által egy személyi edzőhöz jutottam. A mai napon erről mondom el a várakozásaimat és terveimet.

Sziasztok!

Az előző alkalommal már szóba került a freeletics alkalmazás használata. Eredetileg úgy terveztem, hogy végig csinálom az öt hetes ingyenes programot, de aztán másképpen alakult.

Az első héten négyet kellett volna edzeni, de ebből csak három alkalom, valamint kettő és fél végrehajtás lett. Első alkalommal ugyanis csúnyán kifogott rajtam és feladtam. Ezt követte két nap olyan kemény izomláz, hogy menni is alig tudtam. Viszont, amikor sikerült átlendülnöm ezen, akkor második valamint harmadik alkalomra végigcsináltam a tervezett edzésprogramot.

A rá következő héten 5 alkalommal kellett volna ugyanazt az Aprodithe fantázia nevű programot végigcsinálni, de a nyaralás alatt, elsősorban lustaságból nem nagyon sikerült ezt abszolválni. Viszont a három alkalom az első héten elég volt ahhoz, hogy eldöntsem, adok egy esélyt a program fizetős verziójának, a személyi edzőnek.

Csütörtökön döntöttem úgy, hogy megvásárolom negyedéves időtartamra a profi verzióját a programnak. Még aznap kitöltöttem a regisztrációs formulát. A kezdő súlyom 124 kg. Igen jól látják, akik hűséges olvasóim, hogy szépen lassan és kemény munkával csak sikerült egy 10-est magamra akasztni újra. 🙁

A program maga angol nyelvű és egyenlőre nincs magyar verziója, ezért a használatához mindenképpen szükség van bizonyos szintű nyelvtudásra. Ugyanakkor a legfontosabbak a gyakorlatok megtekinthetők videókon is. Tehát a helyes végrehajtás többször is megnézhető, gyakorolható.

Még aznap délután végigcsináltam az előírt tesztet. A teszt előtt van egy kb 5 perces bemelegítő gyakorlatsor és a végén egy nyújtó gyakorlatokból álló feladatsor. Maga a teszt nem volt veszélyes és egész jól is sikerült szerintem, de azt elmondhatom, hogy már a bemelegítés alatt szakadt rólam a víz. Pedig a videón a kockás hasú hölgyek és urak olyan könnyedén végezték a gyakorlatokat. 😀

A teszt végeztével megkaptam az első heti feladatsort. Amit elfelejtettem fentebb említeni, hogy ki kell választani, hogy milyen céllal vágsz neki az edzésnek, valamint, hogy heti hány napot vállalsz. Én 4 napot vállaltam, célként pedig a fogyást, valamint az általános állóképesség növelését jelöltem be.

A programnak van olyan verziója is, ami napi étrendeket ad. Én erre a részre nem fizettem elő, mert már megvan minden szükséges eszköz ahhoz, hogy jól étkezzek, csak eddig nagyrészt lustaságból és akarathiányból nem tartottam be. Hiszen mennyivel könnyebb megenni azt a csokit, mint csak nézegetni és vágyni rá. Egyébként megfigyeltem magamon, hogy ha nincs előttem a csábítás, akkor nagyon jól ellen tudok állni, viszont ha ott van, akkor az önfegyelmem a nullához közelít. Gyakorlatilag addig zabálok, míg el nem fogy, vagy ameddig a hasam el nem kezd feszülni és már fizikailag nem fér belém több.

Az első edzésem holnap (hétfőn lesz). Tervezetten hétfőn, kedden, csütörtökön és pénteken fogok edzeni, de minden hét elején az elfoglaltságaim tükrében alakítom ezeket a napokat. Jövő héten máris lesz benne változás. 🙂

Az első heti program elég érdekes. Az eddigi élménybeszámolók alapján azt vártam, hogy valamelyik fantázianevű programból kell megcsinálnom 1-1 részt, de nekem nem ezt számvetették. Helyette 4-5 különféle gyakorlatból kell megcsinálnom kisebb mennyiségeket egyszer, valamint a végén van egy köredzés. A harmadik napon még futás is került a programba. Mindenesetre már alig várom a kezdést.

Fentebb már ejtettem néhány szót az étkezésről. Az utóbbi időben sajnos nagyon elengedtem magam ezen a téren is, aminek az eredménye fentebb már olvasható, valamint holnap az instagrammon készítek néhány előtte képet, amit aztán alkalmanként majd frissítek. Szükség van ezen a területeken is változtatásokra, mert ha továbbra is csak zabálok, akkor az edzésnek nem lesz túl sok értelme vagy legaábbis sokkal lasabb hatást fogok vele elérni. Ezért a konyhában is rendet teszek és lépésről – lépésre közelítek az optimális étkezés felé.

Első körben el kell hagynom azokat az ételeket, amelyek károsak a számomra és egyébként is teljesen kerülendők. A kezdődő allergia szezonban ez kiemelten fontos, mert sok olyan étel van, ami fokozza a pollen allergiámat, ezért a kényelmesebb hétköznapok érdekében sem érdemes őket fogyasztanom.

Ezen a területen az első lépés a mennyiségi korlátok betartása lesz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy edzés napokon 2 500 kcal, pihenő napokon 2 200 kcal fölé nem mehet a bevitt ételek összmennyisége. Természetesen törekszem majd arra, hogy ez a kalória mennyiség olyan ételekből tevődjön össze, ami számomra hasznos alapanyagokból készül.

Augusztusban lesz még egy nyaralós hetünk, amin az a tervem, hogy ugyanúgy megcsinálok minden edzést és étkezést, mint otthon. Az a hét minden szempontból nagy kihívás lesz.

Nem feltétlenül fogok minden edzésről blogbejegyzést készíteni, de amennyiben a közösségi oldalakon követtek, akkor ott jó eséllyel találkozhattok frissítésekkel. Akár ételek, akár edzés, akár napi események vonatkozásában. Annak érdekében, hogy könnyen megtaláljatok a linkeket elhelyezem a bejegyzés végén, de az oldal tetején lévő kis ikonok segítségével is odatálhattok a titket érdeklő részhez. Kedvelés és követés esetén pedig azonnal értesülhettek a legfrisebb eseményekről.

Instagram

Facebook

Twitter

Hamarosan újra jelentkezem, addig is szép nyarat mindenkinek.

Üdv.:

G.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.