Freeletics próba

Korábban már említettem ezt az edzésmódszert, most úgy döntöttem, hogy ki is próbálom.

Sziasztok!

Nagyon régóta nem jelentkeztem már a blogommal. Ennek legfőbb oka az idő hiánya.

Az építkezés kapcsán megszaporodtak a tennivalók, aminek hatására minden más háttérbe szorult. A blogírás, a sportolás, az étktés. Az eredménye természetesen meglett. Egyrészt elkészült a ház teteje, másrészt a testsúlyom is szépen megugrott (120-121 körül), valamint a korábban elő-előbukkanó izmok szépen visszabújtak a zsírréteg alá.

Mivel hamarosan következik a pollenszezon azon időszaka, amely engem is érint így újra eljött az ideje, hogy kicsit jobban odafigyeljek magamra. Tavaly nagyon jól bevált, hogy maximálisan elkerültem a számomra káros ételeket. A legkönnyebb allergiaszezonom volt. Idén ezt szeretném megismételni.

Korábban már írtam az étkezés fontosságáról. Arról, hogy minden embernek van egy anyagcsere típusa és ehhez alkalmazkodva célszerű étkeznie, annak érdekében, hogy a szervezete a lehető leghatékonyabban működjön.

Az én esetemben egy-egy étkezés során a fehérje/szénhidrát/zsír arány 40/30/30. Legfontosabb kerülendő alapanyagok, tejtermékek, fehérliszt, cukor.

 

Most térjünk át a mozgás részére.

A freeletics egy saját testsúlyos edzésforma, rengeteg gyakorlat ötvözetében. Még csak ismerkedem a mobilalkalmazással és a weboldallal, így még nem látom pontosan, hogy mi is a helyzet vele, de igyekszem összefoglalni az eddig megismerteket.

Bővebb információért célszerű felkeresni a Freeletics Magyarország Facebook oldalát.

Én is ott találtam azt az öt hetes ingyenes programot, amit holnap kezdek el.

A program felépítése a következő. Alapvetően két nagy alkalmazásból áll. Az egyik a bodyweight, a másik a running. Most inkább az előbbiről lesz szó, mert az utóbbit még nem néztem meg.

Szóval a bodyweightben különböző gyakorlatok vannak. Ezeket a gyakorlatokat hármasával, négyesével, ötösével összecsoportosítják és különböző görög istenekről és titánokról elnevezik őket. (pl.: Zeus, Metin, Aphrodite, Ares).

Minden gyakorlatcsoport esetében kitaláltak egy ismétésszámot. Például az Aphrodite három gyakorlatból áll, amit összesen 5-ször kell megismételni különböző számokkal. 50-50-50/40-40-40/30-30-30/20-20-20/10-10-10.

Minden fantázianevet három nehézségi szinten lehet végezni. Könnyű, standard, nehéz. Én úgy döntöttem, hogy kezdésnek a legkönnyebbe verziót fogom végezni.

Miként lehet mérni a fejlődést? Az idővel. A lényeg, hogy meg kell csinálni az összes ismétlésszámot, akkor is ha közben meg kell állnod pihenni és a fejlődést az külsőd változása mellett az időd fogja mutatni.

A program fizetős verziójában egy teljesen személyre szabott programot kapsz, ami a teljesítményed alapján küldenek minden héten a következő hetit.

Az edzésért kapsz pontokat is, de azt még nem néztem meg, hogy mire jók.

Az öt hetes programmal kapcsolatban a célom a program kipróbálása és annak eldöntése, hogy van-e értelme az előfizetős verzió igénybevételének.

Az előmenetelről itt blogbejegyzések készülnek. Az instagrammon és a facebookon pedig képes beszámolók.

Akit érdekel a dolog az kövessen bátran.

 

Üdv.:

 

Gábor

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.